Az azonosítás módszertana

A szakirodalom a tehetségek kiválasztására számos eljárást ismer. Ezeket a különböző módszereket igyekszünk mi ötvözni, váltogatni, hogy minél több szempont érvényesüljön.
A több lépcsős eljárás során felhasználjuk egyrészről az osztályfőnökök, szaktanárok megfigyeléseit, melyeket minden gyerekkel kapcsolatban kifejtenek egy meghatározott szempontlista alapján. Másrészről alkalmazunk pszichológus által irányított és ellenőrzött teszteket, melyeket a gyerekek töltenek ki. A tesztek a kreativitás és a motiváció mérésével adnak képet a tehetségígéretekről. Lehetőség van a szülők észrevételeinek felhasználására is a mind teljesebb kép kialakításához.

A szempontlisták, a tesztek eredményei alapján igyekszünk kiválasztani azokat a gyerekeket, akikkel az adott időszakban együtt fogunk dolgozni. Egy-egy műhelybe 8-10 gyermek kerülhet be, ahol az alacsony létszám lehetővé teszi a gondos, alapos, személyre szabott gondozást.