Napirend

A napirend hozzájárul a gyermek egészséges fejlődéséhez szükséges biológiai és pszichológiai feltételek megteremtéséhez. Biztosítja a gyermek változatos, gazdag tevékenységét, az aktív és passzív pihenés életkorának és egyéni szükségleteinek váltakozását. Segíti az iskolai életre való felkészülést.

 

 

7:00-7:30    Reggeli ügyelet, szabad játék.

7:30-8:30    Gyermekek érkezése, szabad játék, reggeli csevegő.

8:30-9:00    Reggeli, gondozási tevékenységek.

9:00-11:45    Foglalkozások váltott rendben:

          • anyanyelvi nevelés mesével, verssel, dramatizálással
          • környező világ tevékeny megismerése
          • matematikai képesség és készségfejlesztés
          • zenei nevelés
          • vizuális nevelés
          • mozgásfejlesztés – mindennapos testnevelés, hetente egyszer nagy torna a tornateremben
          • angol nyelvi gyakorlatok, játékszituációk, énekek, körjátékok
          • néptánc
          • úszás.

          Közben:     Testápolási teendők, szabad-irányított játék, levegőzés.

          12:00-12:30    Ebéd, gondozási tevékenységek.

          13:00-15:00    Mese és csendes pihenő a sószobában. Aki nem alszik, annak lehetősége van a mesehallgatás után a csoportszobában játszani, feladatlapozni.

          14:00-15:00    A nem alvóknak szabad játék; alkotó-kézműves tevékenységek – egyénenkénti vagy kis csoportos részképesség fejlesztés.

          15:00-15:30    Uzsonna, gondozási tevékenységek.

          15:30-16:30    Levegőzés, szabad játék.

          16:30-18:00    Esti ügyelet, szabad játék.

          A gyerekek egyéni órarend szerint részt vesznek szükség esetén logopédiai foglalkozásokon, illetve mozgásfejlesztő alapozó terápiás foglalkozáson. Lehetőség van bizonyos szakkörök munkájába is bekapcsolódni. Ezek általában fél ötkor kezdődnek, egy-két kivétellel. A kínálatban szerepel karate, játék szakkör, képzőművész, judó, kórus, tánc, labdajáték, Mindlab. Fakultatív formában költségtérítéssel mód van plusz foglalkozások igénybevételére, ilyen a zenetanulás (furulya, zongora) vagy a preventív gerinctorna. A napirend alapján a csoportban az óvónő dolgozza ki a gyermekek számára leginkább ideális programot. Az egyes évszakok szerint a napirend módosítható.